آن روی من

جایی برای جاری شدنِ چیزی که هستم

آن روی من

جایی برای جاری شدنِ چیزی که هستم

آن روی من

بعضی حرف ها رو نمیشه زد ...
بعضی حرفا رو باید توی دلت دفن کنی ..
شاید برای اینه که ارزش دوستی بیشتر از اینه که با یه حرف نابجا خرابش کنی ! ارزش هر رابطه ای ...

#inner_peace

-----------------------
پ.ن.1: اینا بیان صدرای 21 ساله‌ست... دلم نیومد عوضش کنم :)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اردوی عملی ژرف :)

دیروز تجربه‌ی عمیق، جالب و عجیبی داشتم..

قضیه از چند هفته پیش شروع میشه... وقتی که وحید توی کلاس گفت با کلاس 4شنبه‌ها دارن میرن سنگ نوردی (اردوی عملی دوره‌ی "جنگجو" از سفر قهرمانیشون) و این برای اولین باره که اتفاق میفته و ....

یکی دو هفته پیش، قبل از تموم شدن دوره‌ی "نابودگر" ما، صحبت از یه اردو برای ما شد که نابودگر رو بصورت عملی تمرین کنیم و دیروز روزی بود که هماهنگ شدیم و رفتیم تو دل تجربه :)


محل اردو، غار بورنیک اطراف روستای هرنده تو جاده‌ی فیروزکوه بود.

من 5 صبح بیدار شدم، 5:15 سوار ماشین پدرام شدم و دقیقا آن‌تایم (ساعت 5:30) دم اتوبوس بودیم. با اتوبوس نزدیک 2.5 ساعت تو راه بودیم تا رسیدیم به روستا و حرکتمونو شروع کردیم..

ساعت 9 راه افتادیم

1ساعت پیاده روی توی برف

1ساعت صعود از تپه تا دهانه‌ی غار (همراه با لیز خوردن بچه‌ها :دی)

نیم ساعتی استراحت کردیم

نزدیک نیم ساعت توی غار پایین رفتیم...

کلاس ژرف رو توی تالار 2 برگزار کردیم :))

مدیتیشن و غیره

سرما

برگشتن و ناهار

ساعت 8:30 هم تقریبا همون میدون آرژانتین تهران بودیم :)


نکته‌های مسیر برگشت مسافت زیادی که لیز خوران پائین اومدیم و خستگی و خیس بودن مفرطی بود که توی تنمون و لباسامون وجود داشت :))

اما الآن می‌خوام دست‌آوردهایی که توی این سفر داشتم و خیلی برام ارزشمند و عمیق بودن رو بنویسم که یادم نره:

  • فهمیدم که بعضی وقتا که آستانه‌ی ذهنیم (که همیشه جایی عقب‌تر از آستانه‌ی جسمی واستاده) ترمز دستی رو می‌کشه، چون توی گروه بودم و یه لیدر داشتیم که همراهیمون می‌کرد و همراهیمونو می‌خواست، می‌تونستم از اون آستانه رد بشم و ببینم که "صدرا می‌تونه جلوتر از اینا هم بره!"... به خودم قول دادم که از این به بعد خودم بشم لیدر خودم و هرجا که خواستم ترمز دستی رو بکشم، به خودم بگم "بدن درده ارزششو داره (اگه واقعا داشته باشه!).. بیا بریم جلوتر :)"
  • فهمیدم که خیلی جاها ممکنه حامیِ من جلوی حاکم وجودمو بگیره و انقدر سرمو گرم بکنه که نذاره حاکمم رو تجربه بکنم... انقدر درگیر حمایت از جلویی و عقبیم میشم که هیچوقت فرصت جلوترین و عقب‌ترین بودن رو به خودم نمیدم.
  • توی این سفر کوتاه من اولش معصوم و لوده بودم (به همه چیز پذیرش می‌دادم و شاد بودم و بقیه رو شاد می‌کردم..)، بعد حامی و جنگجو شدم (توی مسیر تپه-طورش و توی غار، پیش خودم جنگجو بودم و با مسیر می‌جنگیدم، پیش بقیه بیشتر حامی بودم و اگه کمکی یا حمایتی ازم بر میومد ایجامش می‌دادم) و توی مراقبه‌ی داخل غار اتفاقاتی افتاد که میخوام یه bullet جدا براش بذارم! :)
  • توی غار من عاشق شدم، نابودگرو دیدم، آفرینش‌گرو حس کردم و یه شمّه‌هایی ازش چشیدم، حکیم شدم و پرونده‌ی یه سری چیزها رو توی ذهنم کاامل بستم و این جمع‌بندی‌هایی که اینجا می‌خونیم برکت حکیمی بود که درونم زبان باز کرد :)
  • توی غار بود که من فهمیدم که "عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آدمی".....
  • به دلایل مبهم و غیرمبهمی تصمیم گرفتم یه کلاس رزمی ثبت‌نام کنم... چیزی که الآن تو ذهنم هست جیت‌کان‌دوئه! یا کلا از زیرشاخه‌های کنگ‌فو.. کسی پیشنهادی داره؟ :پی
  • کورنلیوس ("همین یک نفر" سابق)

نظرات  (۴)

تو آبان بود فک کنم. دقیقش مثکه از 26 مهر تا دوم آبان هست.
تو شیراز توی یاغ جنت امسال همایش بود. همه ورزشا بودن! غرفه داشتن نمایش دادن هنراشون رو. نمیدونم شاید تهران نبوده!
http://www.pana.ir/photo/863581

خواهش میکنم.
یادمه وقتی خودم سرچ میکردم دوستان میگفتن برای دفاع شخصی چند تا رشته رو با هم رفتن و کار کردن و از ترکیب تکنیکها تونستن دفاع کنن!
هر چیزی که خودتون علاقه دارین. علاقه از همش مهم تره. فک میکنم میشه یه جلسه آزمایشی رفت سر کلاس. با مربی هماهنگ کنید و ببینید از اون رشته خوشتون میاد یا نه.
اگر مطمئن انتخاب کنین بهتره. چون علاوه بر هزینه کلاس و لباس و ... وقت هم تلف میشه! 
راجع به جیت کان دو هم یه سرچ خیلی کوتاه کردم سبک خوبی به نظر میومد.
متاسفانه هفته تربیت بدنی گذشت. تو اون هفته همه ورزشا یه جا جمع میشن و خودنمایی (!) میکنن. اونجا فرصت خیلی خوبیه برای مقایسه.
انتخاب کردین راجع بهش بنویسین حتما.
پاسخ:
این هفته ی تربیت بدنی کی بود؟ :)) کجا جمع میشن؟ چرا من نشنیده بودم درموردش تا حالا؟! :))

با احترام به همه ی بدنسازا! بدنی که از طریق ورزش های رزمی به دست میاد چون خیلی بیشتر طول میکشه تا به دست بیاد خییلی دیرتر هم افت میکنه. 
خب من اول بگم که خیلی با بقیه رشته ها آشنا نیستم. خودم نینجوتسو میرم و همه چی داره! مسابقه دفاع شخصی آکروبات سلاح (خییلی سلاح!).و رشته ایه که تقریبا انتها نداره!!! 9 کیو 15 دان. خیلی گسترده است خیلی تکنیک و فنون و هنر و ... داره. و مربی هاش معمولا سخت گیرن و مثل بقیه رشته ها راحت درجه نمیدن که خوب من خودم طرفدار این روشم!‌ بنابراین ابدی بودن و آمادگی جسمانی و دفاع شخصی تیک میخوره!
نینجوتسو همون رشته نینجاهاست. نینجا رنجر، شینوبی و هم این ادعا رو دارن اما اصالت با نینجوتسو هست. توی همه جای دنیا همین رشته برای نینجا شدن آموزش داده میشه. پس اصالت هم تیک!
فلسفه و ذن و درس زندگی و احترام و ... هم داره. مخصوصا احترام. ژاپنی ان دیگه! 
اما تا جایی که میدونم کونگ فو و کاراته هم فلسفه دارن.
یه نکته اینکه من خودمم به قصد دفاع شخصی رفتم. اما یه جلسه آکروباته یه جلسه سلاح و خلاصه چون مباحث زیاده شاید اونقدر به دفاع شخصی وقت نمیرسه. البته مباحث جذابین. هیچ وقت فک نمیکردم دوست داشته باشم جک بزنم ولی الان دارم! و اینکه همه ی اینها خودش به دفاع شخصی کمک خیلی زیادی میکنه.
 و یه نکته دیگه اینه که لااقل تا یه جایی (درجات بالاتر) تنها راه دفاع شخصی فراره. همه رشته ها (تا جایی که میدونم) همینو میگن. کلا از این قراره که شما نباید بذاری فرد مهاجم نزدیکت بشه. بنابراین اول فرار دوم اگر مثلا چاقو تو شکمت اومد تسلیم و بذاری طرف گوشیت رو ببره! چون چاقو به شدت سلاح خطرناکیه و زدن تکنیکای دفاع چاقو آمادگی ذهنی و بدنی بالایی میخواد که اون اوایل آدم بهش نمیرسه! بعدا که حرفه ای تر شد میتونه تکنیک بزنه. یا مثلا باید ببینین رشته ای که دوست دارین تکنیکای درگیری خاک داره؟ قفل مفصل؟ ضربه پا؟ دست؟ نه اینکه همه اینها لازم باشن و خب داشته باشه که عالیه! 
من اصلا اصراری رو سبک خودم ندارم و همونطور که گفتم کونگ فو هم سبک تقریبا کاملیه. فقط خواستم با نینجوتسو هم آشنا بشین. میتونم بگم نینجوتسو خیلی کامله. اما بازم بستگی به خودتون داره. شاید شما کار با سلاح دوست نداشته باشین مثلا.
راجع به مربی من اطلاعی ندارم. احیانا هیئتی چیزی نداره؟ 
پاسخ:
مرسی بابت توضیحات کاملت! :)
تقریبا با همه‌ی حرفات موافق بودم و توضیحایی که درباره ی نینجوتسو دادی هم برام خیلی جذاب بود...

اما من بین هنرهای رزمی چینی(کونگ‌فو)، ژاپنی(کاراته) و کره‌ای(تکواندو)، کونگ‌فو و زیرشاخه‌هاش رو بخاطر فلسفه‌ش و تفکر پشتش بیشتر می‌پسندم :)
این رشته هم همین الآن رفته توی گزینه‌هام :) ولی هنوز گزینه‌ی اولم نیست...

بازم ممنون ;-)
در مورد انتخاب رشته ورزشی رزمی به نظرم اول علاقه مهمه و دوم هدفی که از انتخابش دارین. باید بدونین چی از اون ورزش میخواین. صرفا ورزش کردن؟ دفاع شخصی؟ مبارزه خیابونی؟! مسابقه؟
چه مدت میخواین انجامش بدین؟ میخواین تا آخرش برین؟ چون بعضی سبک ها به شدت گسترده ان و آدم به تهش نمیرسه! بعضی رشته ها هم که فوری کمربند میدن!
جهانی بودنش مهمه؟ خیلی از سبک ها یه ورژن ایرانی از یه سبک اصیلن. به شخصه من اصلا از این ابداعاتشون خوشم نمیاد و ترجیح میدم یه چیزی یاد بگیرم که ارزش جهانی داشته باشه!
این یه سری سوالایی بود که همین الان به ذهنم اومد و میشه خیلی بیشتر بررسیش کرد. 
فقط هر رشته ای که انتخاب کردین، بگردین و مربی با تجربه و دانا پیدا کنین. 
بین چند رشته هم که شک داشته باشین میشه از اونایی که کار کردن پرسید. اگر رشته معروفی باشه که توی اینترنت هم اطلاعات خوبی پیدا میشه.
اما به طور کلی هنرهای رزمی واقعا خوبن و پیشنهاد میدم که حتما یکی رو انتخاب کنین و یاد بگیرین. خیلی از جنبه های آدم رو به چالش میکشن. تجربه خیلی خوبیه!
پاسخ:
چقدر با جزئبات! احسنت :)
هدفم از انتخابش اینه که قدرت بدنی و آمادگی جسمانیم رو بالا ببرم (من آدم بادی بیلدینگ و باشگاه رفتن نیستم!) و برام اینکه فلسفه‌ی کنگ‌فو توش وجود داشته باشه و اصیل باشه مهمه... دنبال مبارزه و مسابقه و ... نیستم اما میخوام اگه نیازم شد بتونم از خودم دفاع کنم!
مدتش فعلا به نظرم میرسه خوبه که ابدی باشه :)) یعنی همیشه یه گوشه از زندگیم باشه.. به هیچ وجه هم دنبال کمربند و مدرک و اینا نیستم! خودم بتونم پیشرفتمو ببینم کافیه.
منم اصالتش برام خیلی مهمه.

خودم سبک جیت‌کان‌دو رو خیلی دوست دارم ولی نمیدونم تو ایران مربی درست حسابی ای براش وجود داره یا نه..
تا حالا بهم تای‌چی هم پیشنهاد شده...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی