آن روی من

جایی برای جاری شدنِ چیزی که هستم

آن روی من

جایی برای جاری شدنِ چیزی که هستم

آن روی من

بعضی حرف ها رو نمیشه زد ...
بعضی حرفا رو باید توی دلت دفن کنی ..
شاید برای اینه که ارزش دوستی بیشتر از اینه که با یه حرف نابجا خرابش کنی ! ارزش هر رابطه ای ...

#inner_peace

-----------------------
پ.ن.1: اینا بیان صدرای 21 ساله‌ست... دلم نیومد عوضش کنم :)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

و باز هم فرهنگ (2) !

و اما جلسه‌ی دوم کلاس مدیریت رابطه (یا همون رابطه‌ی موفق یا موثر):


با آدمایی که از جایگاه والدشون حرف میزنن نمیشه ارتباط برقرار کرد .. باید با روشهایی این والد را کنار زد!


روش‌های پس‌ران والد:

  1. سکوت (نه به معنی تسلیم شدن ! و نه همیشه !)
  2. توضیح خواستن (ارتباط با بالغ طرف)
  3. "حق با شماست" ! (اگر واقعا باشد .. فرد مقابل آرام میشود و والد می‌رود)
  4. استفاده از "آب، هوا، تغییر مکان" ! (آب به صورتش بزنه، راه برین، اگه وایساده بشینین و ...)
  5. گریز زدن و حاشیه رفتن .. (عوض کردن فضا و بحث)
  6. مهم‌ترین نوازش کودک درون
نکات مورد آخر:

همه ی آدما نیاز به دیده شدن دارن .. بعد از نیازهای فیزیولوژیکی، ارتباط مهم‌ترین نیاز انسانه ..

پس نوازش کودک درون همون دیدن طرف مقابله ..


راه‌های غلط نوازش: مثلا وقتی میگه هوا سرده،

  1. نفی احساس (مثلا بگی سرد نیست که !!)
  2. ارائه‌ی راهکار (بخاری رو روشن کن)
  3. سرزنش کردن (نگفتم کاپشن بپوش ؟ :|)
  4. (حتی)همدردی (بمیرم الهی و ...)
  5. بیان احساسات خودمون ! (اتفاقا منم سردمه و ..)
راه درست:

  1. توجه به احساس طرف مقابل (تایید احساس)
  2. همراهی (کلامی یا عملی)


روش سوم ارتباط موثر:

انسان‌ها از نظر درک دنیای پیرامون 4دسته ان:

  1. سمعی / شنیداری‌ها
  2. لمسی / احساسی‌ها
  3. بصری / دیداری‌ها
  4. جنبشی‌ها

حوصله ی توضیح اینو ندارم دیگه :دی


-------------------------------

پ.ن.1: کلاس ارتباط موثر دکتر فرهنگ

پ.ن.2: پاکنویس جزوه‌ی کلاس!


  • کورنلیوس ("همین یک نفر" سابق)

نظرات  (۱۰)

  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • میدونم 
    از طرف من ازشون معذرت بخواین:)
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • آقا من معذرت میخوام:/
    اصلا حواسم نبود خب شاید دلشون نخواد بگن اسمشون چیه این دوتا کامنت منو پاک کنین ممنانم:)))
    پاسخ:
    انجام شد :)
    ولی حدسات خیلی خوب بودن :))))

  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • فریدونه؟
    با لحن پنجعلی خوانده شود:)))
    پاسخ:
    دور شدی :)))
  • اسپریچو ツ
  • باشد که روزی اینارو عملا به کار بگیرین:دی
    پاسخ:
    مرسی :))
    و همچنین شما :دی
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • آقااااا من دیشب خوابم مختل شد 
    هی یادم میومد این حرفاتونو خندم میگرفت !
    فر؟:/

    پاسخ:
    مخفف استه :دی
    :)))) ارادتمندم :دی فَر هستم :دی 
    بهره مند میشیم از مطالبتون :)) 

  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • ضمن خنده به کامنت سرکار علیه یا جناب فار
    :)))ببینم اسقبال میکنید ذوق زده میشم 
    هی میام این مطالب جااالب و ایضا بدرد بخورو میگم:)))
    پاسخ:
    فر :)))))))))) :-قهقهه
    بگو بگو :دی
      از بعد اون کلاس فرهنگ، باااااااارها این توی ذهنم تکرار شده و به چشم دیدمشو لمسش کردم که "آدما نیاز به دیده شدن دارن" . و چقدر هممون - هممون -  از باسواد و بی سواد و پیر و جوون و پولدار و گدا نیازش داریم و ابرازش میکنیم به لطایف الحیل !
    پاسخ:
    اوهوم ... :"
    :))))) ضمن لذت و استفاده بردن از کامنت بالا میخواستم بپرسم آقای ارجمند به سلامتی فارغ قراره بشین ؟ :)) چجوری به دردت میخوره ؟ : :دی :دی :evil
    پاسخ:
    :)))) حضوری به اطلاعتون میرسونم ;-)
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • :)هوا سرده منو یاد یه شعر انداخت 
    دستهایم را بگیر جیب ها گاهی عمق تنهایی را نمیفهمند :))
    چه مطلب خوبی بود 
    بعد برای نوازش کودک:|
    یه چیز بی ربط بگم 
    یکی از علل اصرار برای زایمان طبیعی اینه که بچه به محض به دنیا اومدن با مادر تماس پوستی بگیره 
    البته بدرد شما نمیخورد ولی من گفتم چو
    ن توحلقومم گیر میکرد:)))
    پاسخ:
    چه باحال ! نمیدونستم ... :-هومــ

    به درد نخور هم نیست :دی سپاس :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی