آن روی من

جایی برای جاری شدنِ چیزی که هستم

آن روی من

جایی برای جاری شدنِ چیزی که هستم

آن روی من

بعضی حرف ها رو نمیشه زد ...
بعضی حرفا رو باید توی دلت دفن کنی ..
شاید برای اینه که ارزش دوستی بیشتر از اینه که با یه حرف نابجا خرابش کنی ! ارزش هر رابطه ای ...

#inner_peace

-----------------------
پ.ن.1: اینا بیان صدرای 21 ساله‌ست... دلم نیومد عوضش کنم :)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

و باز هم فرهنگ

حوصله‌ی توضیح ندارم ! دکتر فرهنگ برگشت دانشگاهمون .. اینا جلسه ی اول از کلاس 2جلسه‌ای‌ش هستن!


ما مثل هم حرف میزنیم، ولی مثل هم معنا نمیکنیم ... کدوم 2نفری رو میشناسی که "5تا ویژگی آدم جدی" رو کاملا یکسان ترسیم کنن ؟

پس وقتی میگی جدی باش، سنگین باش، فلان باش، ... هیچ مفهومی منتقل نمیشه !


توی انتقال مفهوم، کلام فقط 7% اثر داره !!! بقیش 38% لحنه و 55% زبان بدن ...

تا حالا نشده که توی چت سوءتفاهم بشه ؟ :)) برای من زیااااد ... چون 7% حرفم رو منتقل میکنه ..


انسان 3تا دوربین داره، که توی زندگیش چیزها رو ضبط میکنن و به‌جاش(شایدم نابه‌جا) پخش میکنن ...

1. دوربین هیجانات و احساسات و عواطف (کودک درون) که از نیمه ی دوم بارداری مادر شروع به ضبط میکنه و تا 8سالگیت تقریبا کاامل میشه :| 3مدل کودک داریم: طبیعی، تطبیقی(سازگار یا ناسازگار)، آزرده

2. دوربین اطلاعاتمون هستش (بالغ درون) که از بدو تولد تا بینهایت ادامه داره! 2مدل بالغ داریم: مشاهده‌گر، مفسر

3. بایدها و نبایدها، ارزش‌ها، مقررات و چهارچوب‌ها و ... (والد درون) که از موضع بالا همیشه برخورد میکنه ... زمان مشخصی نداره این یکی ... بسته به هوش(IQ & EQ) متفاوته ... دو مدل هم والد داریم: حامی، سرزنشگر(یا محدود کننده)


بقیه‌ی کلاس به نظریه‌ی تحلیل رفتار اریک برن گذشت که از حوصله‌ی اینجا(و من) خارجه !

تنها نکته ای که میخوام بگم اینه که هر آدمی، حداقل 16تا شخصیت داره(4تاکودک، 2تا بالغ، 2تا والد؛ که هرکدوم + یا - میتونن باشن) ... پس 2نفر که با هم میخوان رابطه برقرار کنن 256 حالت داره رابطشون !!!!!! هرکدوم داستانها داره :))


-------------------------------

پ.ن.1: کلاس ارتباط موثر دکتر فرهنگ

پ.ن.2: تسلیت :-( -_- ...

پ.ن.3: پاکنویس جزوه‌ی کلاس!


  • کورنلیوس ("همین یک نفر" سابق)

نظرات  (۲)

  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • دیدم 
    خوشم میاد ازش:|هنوز انگیزه ی آموزش و پرورشو درک نمیکنم ولی سوم دبیرستان برامون یه سری کلاس پیوند موفق میذاشتن 
    :|
    سخنرانش ایشون بود :))))
    خوب میگفت
    پاسخ:
    :)
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • اومای گاد 
    دکتر شاهین فرهنگ؟؟؟؟؟؟
    استادتونه؟
    پاسخ:
    سمینار-طور میذاره برامون :)
    به پست های قبلیمم نگاه کنین کلاس انسان موفقش رو میبینین ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی