آن روی من

جایی برای به اشتراک گذاشتن چیزی که هستم

آن روی من

جایی برای به اشتراک گذاشتن چیزی که هستم

بعضی حرف ها رو نمیشه زد ...
بعضی حرفا رو باید توی دلت دفن کنی ..
شاید برای اینه که ارزش دوستی بیشتر از اینه که با یه حرف نابجا خرابش کنی ! ارزش هر رابطه ای ...

ولی ... ولی اگه نگی هم که نمیشه ! :| توی دلت باد میکنن .. اذیت میشی :( یه راهش اینیه که من انتخاب کردم :) که اینجا بزنی حرفتو ...

:-inner_peace

محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اصول مذاکره مقدماتی 1

شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۰۶ ق.ظ

به ما حقمون رو نمی‌دن! به ما چیزی رو می‌دن که براش مذاکره کنیم.

مذاکره انواع دارد: رو در رو، چت، ایمیل و ...


نکته‌های موفقیت در مذاکره:

1.       برنامه‌ریزی: در مورد همه چی، شیوه، همراه، چیز‌هایی که باید مطرح شه. (تک‌تک جملات، خط قرمزها، فضای بحث ..)

2.       مدیریت گفتگو: زیاد حرف نزن، مدیریت بحث رو بگیر توی دستت - اعتماد سازی

3.       امتیاز دادن و گرفتن: لزوماً مادی نیست. می‌تونه خیلی وسیع باشه. (مثالها: تخفیف، رفتاری(صمیمی شدن با کارمند)، گوش دادن) خیلی مهمه که بدونی کجا؟ چقدر؟ چگونه؟

4.       بستن مذاکره: چند دقیقه نهایی خیلی مهمه. آخرین جملات و آخرین برخورد‌ها خیلی مهمه. جابجا کردن یک کلمه ممکنه زیر و رو کنه نتیجه‌ی مذاکره رو. (در لحظات اول برداشت‌تون از هم شکل می‌گیره در لحظات آخر خاطره ها ثبت می‌شن.)

وقتی میتونی مذاکره رو خوب پیش ببری که شخصیت طرف رو پیش‌بینی کنی. (MBTI) زن و مرد، کودک و بزرگ‌سال، حرفه ای و مبتدی ... اینا با هم فرق دارن!

مذاکره دو نوع داره: با خودمون و با دیگران (بیش‌ترین تعداد مذاکره رو با خودت می‌کنی همیشه ..)

مذاکره با خود اولویت داره تا بتونیم تو مذاکره با بقیه موفق باشیم.


انسان 7 احساس پایه دارد: ترس، نفرت، تحقیر، خشم، غم، شادی و تعجب.

اشتباه‌های عمومی در مذاکره با خود:

1.      تمرکز روی مشکلات:‌ راه‌حل محور باش نه مشکل محور! - نیمه‌ی پر لیوان  قبول کن که تکرار مشکل در ذهن هیچ کمکی به حلش نمی‌کنه!

2.      دام قضاوت کلی(پیش‌گویی): همیشه  هرگز  همه‌جا  هیچ‌جا - حرف زدن کلی در مورد قضایا و تعمیم دادن چیزای بد به همه! (دام تعمیم)

3.      پیش‌قضاوتی: نه مثبت نه منفی! هرکدوم ضررهای خودشو داره :|

4.      حرف‌زدن احساسی با خودمون: عقل باید همیشه بالا‌تر از احساس باشه تو مذاکره! احساس باعث خطاهای بدی میشه چون ما رو به حرکات لحظه‌ای وادار می‌کنه و نتیجه‌ش قضاوت مثبت یا منفی می‌شه.

5.      مقصر‌یابی: مهم نیست مقصر کیه دیگه! مهم اینه که راه‌حل چیه. از خودت بپرس "الآن باید چه کنم؟" .. همین!

6.      برچسب‌گذاری: شبیه پیش قضاوتی گند می‌زنه و سرنوشت مذاکرات رو خراب می‌کنه.

7.      بزرگ‌نمایی: درستش واقع‌گراییه.

8.      باید/نبایدها: نمیشه قانون گنده بذاریم تو مذاکره! درستش تلاش، وقت و صحبته. نمیشه یه چیز گنده رو فیکس کنی که مثلاً من باید فلان کار رو کنم حتما! (مذاکره هنر امتیازدادن/گرفتن‌ه)


----------------------------------

پ.ن.1: اگه استقبال زیاد باشه به مرور نکات بیشتری می‌ذارم :)

  • همین یک نفر..

نظرات  (۱)

فکر کنم استقبال نشده 
از این به بعد دستور شیرینی بذار
D:
پاسخ:
صلاح وبلاگ خویش صدرا خان داند -_- :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی