آن روی من

جایی برای جاری شدنِ چیزی که هستم

آن روی من

جایی برای جاری شدنِ چیزی که هستم

آن روی من

بعضی حرف ها رو نمیشه زد ...
بعضی حرفا رو باید توی دلت دفن کنی ..
شاید برای اینه که ارزش دوستی بیشتر از اینه که با یه حرف نابجا خرابش کنی ! ارزش هر رابطه ای ...

#inner_peace

-----------------------
پ.ن.1: اینا بیان صدرای 21 ساله‌ست... دلم نیومد عوضش کنم :)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حسی VS. شهودی

در این مقاله و پس از عبور از مقدمات MBTI و آموزش ترجیح اول از ترجیحات چهارگانه در مقاله‌ی قبل، می‌خواهیم به ترجیح دوم این مدل شخصیت شناسی بپردازیم. همان‌طور که در آخرین مقاله‌ی سری مقدماتی MBTI گفته شد، دسته‌ی دوم این روش شخصیت شناسی، انسان را براساس ترجیح جمع‌آوری اطلاعات بررسی می‌کند به این معنا که آیا انسان فقط به حواس پنج‌گانه خود اعتماد دارد یا حس ششم را هم در تصمیم‌گیری‌هایش لحاظ می‌کند؟ این ترجیح شامل دو دسته‌ی حسی(Sensing) و شهودی(Intuition) می‌شود.


  • آیا خود را فردی ایده‌پرداز می‌دانید؟
  • آیا چیزهای جدید و نو را تجربه می‌کنید؟
  • آیا از استعاره و قیاس زیاد استفاده می‌کنید؟
  • آیا کلیت موارد برایتان مهم‌تر از ریز جزئیات است؟
  • آیا احتمالات و الهام را قبول دارید و به حس ششم خود اعتماد دارید؟
  • آیا با مفاهیم انتزاعی که بیشتر به خلاقیت و شهود شما وابسته باشند بهتر ارتباط برقرار می‌کنید؟

اگر حداقل چهار مورد از موارد بالا درمورد شما صدق می‌کند، شما احتمالا یک فرد شهودی(N) و در غیر این‌صورت حسی(S) هستید. (دقت کنید؛ هرگز با پرسیدن 6 سوال نمی‌توان به اعماق شخصیت خود یا کس دیگری دست یافت! برای دقت بیشتر لطفا به تستهای موجود مراجعه کنید.)


لطفا ادامه‌ی این مقاله و مقالات قبلی را در سایت ریمیا بخوانید.


---------------------------------

پ.ن.1: مقاله‌ی شماره 4 از سلسله مقاله‌های «شخصیت شناسی به روش MBTI» با عنوان «حسی VS. شهودی» در سایت ریمیا منتشر شد.

#MBTI #TypeRecognition #Typology

  • کورنلیوس ("همین یک نفر" سابق)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی